Ferms FISKE & FRITID

onsdag 12 augusti 2015

Sommarens fiske.

Efter ett vårfiske som går till historien gällande "dålighet" vände det en aning för undertecknad under sommaren. Även om jag inte fått upp något PB har det ändå huggit på lite under de pass jag hunnit med. Mestadels har fisket inriktats mot gös och abborre, men ett gäddtrollingpass har det ändå blivit. Eftersom jag inte hunnit med att blogga något under sommaren så lägger jag ut några av de bilder jag tagit.




Detta är bilder från semesterns första pass. Inför fisket hotade jag mig själv via instagram - ingen fisk lika med båt och utrustning i en blocketannons. Fisket var otroligt bra under morgontimmarna och flera gäddor, gösar och abborrar fick syna insidan av båten. De flesta släpptes tillbaka. Den största gösen borde ha legat mellan 3 och 4 kg. Till gösfisket kör jag oftast med westinsjiggar och till abborren dominerar relaxjiggar.
 



Under sommaren blev det även ett pass med oraklet Micke Norén. Vi satsade på abborre/gös och kunde landa flera fina fiskar. Även gäddorna blandade sig in i fighterna. För undertecknad var det spännande att se hur downscan/sidescan fungerade. Själv prickar jag med ett Lowrance HDI och suget efter ett sidescanlod finns. Såväl gös som abborre som är med på denna bild var gäddbitna.
 

Även sonen har fått en del hugg under sommaren. Bland annat gös på såväl jigg som på trolling. Via mete har han fått sarv, mört och abborre. Killens fiskeintresse växer sig starkare alltjämt.

Här är några nya inköp till beteslådan. Ofta när jag trollar gädda dominerar nissar och westinare. Jag provar alltid med andra wobbler, men allt som oftast är det ovanstående wobblers som levererar.

Vacker solnedgång över Råsvalen. Detta gäddtrollingpass tillsammans med Rune gav en del fisk, men ingen finare bit. Undertecknad längtar till hösten och kommande gäddpass!
 
 

Inga kommentarer: