Ferms FISKE & FRITID

fredag 5 september 2014

Göstrolling och nya paravaner

Förra helgen tog jag med mig brorsonen Fredrik ut på trollingfiske efter gös i Klingens hemliga sjö. Fisket var till en början trögt men till slut kunde vi hitta en brant som enligt ekolodet höll mycket fisk, både i betesväg och i större enskilda ekon. Under loppet av 20 till 30 minuter kunde vi landa 5 gösar. Sen blev det återigen dött. Det som funkade bäst var nils masters med 30 g bly framtrollade i ca 1,5 knop och då drogs de fram precis ovanför botten.
I går var jag på Ferms fiske i Kumla och hämtade 4 nya Black Beast paravaner. Direkt kände jag hur lätta de var i förhållande till mina gamla parvaner. Tanken är att jag till slut ska köpa ytterligare 2 paravaner.
Tack till Fredrik för en god fisketur och ett stort tack till Daniel på Ferms fiske som visade prov på mycket god service!
Mvh Sampa

Inga kommentarer: