Ferms FISKE & FRITID

tisdag 23 september 2014

Prickskytte på gös - som blev till abborrfiske

I helgen tog jag ett pass på Tisaren och målet för fisketuren var att prickskjuta gös. Men av någon anledning tog jag med lite abborrjiggar och ett passande spö. Efter att ha haft lite strul med lodet så kunde jag påbörja jakten efter gösarna. Dock fick jag inte en enda fisk att hugga och jag tror även att mycket fisk gick för högt upp i vattnet. Så efter några fruktlösa timmar gav jag upp och inriktade mig istället på abborre. Jag hittade en grynna som direkt levererade fisk. Inga stora, men jag kunde landa ett gäng på kort tid. Det var länge sen jag jiggade abborre och det slog mig faktiskt hur kul det var. Så det kommer definitivt bli fler pass framöver.
I veckan har jag också fått hem 2 stycken Hasselö 8,6 fotare till trollingen. Så nu ska det kompletteras med ytterligare två BB - paravaner, 2 nya räkneverksrullar och sedan kommer jag kunna fiska med 6 spön på paravaner och 1-2 släpspön bakom båten. Till nästa säsong kommer det att bli två riggar oxå. Tanken är att göra något försök på lax i Vättern.
Mvh Sandberg

Inga kommentarer: