Ferms FISKE & FRITID

fredag 16 maj 2008

Ett smärre genombrott!!!


Sandbergs, far och son åkte för ett par dagar sedan ut på en regntung Vättern för att fiska gädda. Normalt sätt så brukar vårt gäddfiske primärt bedrivas inomskärs. Dock har jag under en längre tid suktat efter att försöka få på en riktig "sjövarg" ute på storvättern. Jag har gjort några sporadiska försök, men ofta gett upp, då det stora vattnet ofta fått mig att känna mig väldigt liten. Ungefär som att leta eftr en nål i en höstack.


Men åter till saken, i trakten av Hargeviken lyckades jag bärja min första gädda från storvättern. Fisken högg på en Zalt, 19 cm, blåsilver, riggad med 30 gram bly, betet var fiskat med en paravan. Uppskattat linsläpp.....mycket låååångt.


Nu kommer det helt klart bli fler satsningar...jag tror att detta var början till något mycke större!


Mvh Jonas "Sleepy" Sandberg

Inga kommentarer: