Ferms FISKE & FRITID

onsdag 31 december 2008

Villingsberg, sammanfattning.


Tidigt i morse blev jag hämtad i Örebro av min bror, hans yngsta son Fredrik. även en av mina systersöner var med, Harry. För Frippe och Harry var detta debuten, som isfiskare. Vi fiskade på och timmarna gick, tyvärr var det ganska dött idag. Vi körde med ganska traditionella rödingblänken och provade både maggot och räka som agn. Men till slut fick Fredrik en regnbåge och min bror missade något hugg. Själv fick jag upp en liten röding som jag satte tillbaka. Men det blev inga mer fiskar denna dag. Ingen av de vi pratade med hade fått någon, så det var nog en sådan där dag man kan ha ibland, när inte fisket är på topp.

Men det är bara att ta nya tag. Dessvärre har det ju gått troll i mitt fiske på sista tiden, men det är väl bara att hänga i...


Ps: Grattis Frippe, snart får du en till...


Ds: Nu längtar jag till gäddfisket i norra Vättern, det är fan så man drömmer olika taktikupplägg på nätterna.


Gott nytt år och god fortsättning med fisket!!!

Inga kommentarer: