Ferms FISKE & FRITID

måndag 21 september 2009

Helt ur fas i fisket!!!

Förr-Förra veckan var jag på gös-tur med VJ-spöt i högsta hugg i Sottern. Nordanvinden drog över sjön i styrkor upp emot 10 m/s och fisket spolierades en aning. Mitt facit efter den turen var noll fiskar i båten och några missade hugg, ett riktigt fint dock.

I Lördags var jag på Vänern med H och siktet var inställt på pelagisk gädda. Vi styrde båten mot Timmeröarna och fiskade i området upp mot Harö. Där har vi tidigare fått några skapliga gäddor. Men tyvärr ville de inte hugga den här dagen. Efter otaliga justeringar av taktik fick vi se oss besegrade, mitt facit, noll landade fiskar och noll hugg....surt som fan!!!

Efter de senaste besvikelserna hakade jag på Micke i Pike 2000 på Noratouren då Fredda hade förhinder. Nu skulle det ju släppa, men i helvete heller. Vi fick en godkänd gädda på hela dagen, som vägde hella 1180 gram och den drillade stordrillaren Micke. Mitt facit efter denna tävling var en gädda på ca: 40 cm.

Så på tre seriösa fisketurer har jag fått totalt 40 cm gädda....det är i sådana här lägen man får ta sig i kragen, för nästa gång kommer det definitivt att hugga, aldrig att det kan gå fyra turer i rad utan godkänd fisk. Nu väntar jag på att höst-gäddan i Vätterns skärgård ska vakna till och att laxen utanför Granvik ska komma inom spö-svingavstånd...

MvH Sandberg

Inga kommentarer: