Ferms FISKE & FRITID

söndag 29 juni 2014

Nytt PB på gädda!

I onsdagskväll tog jag ett kortpass på sjön Tisaren där målet vara att prickskjuta gös. Storgösen lös med sin frånvaro, dock lyckades jag landa några små. Men över en brant på ca 7 meter kom hugget med stort H. Ganska omgående förstod jag att det var en gädda. Den stora fisken svarade för flera rusningar och bjöd på en riktigt bra fajt. Till slut kunde jag ändå landa fisken som fick simma tillbaka efter ett snabbt fotografi. Då jag var själv i båten lyckades jag inte få till någon bra bild och jag ville heller inte lägga fisken på durken. Vikten kunde dock fastställas till 9,7 kg, vilket är nytt PB för mig med råge. Till sjön Tisaren har jag någon konstig hatkärlek, då jag lagt många resultatlösa trollingpass på sjön, både efter gös och gädda. Dock kan jag nu konstatera att alla mina PB:n gällande abborre, gädda och gös är just från den sjön och har varit en produkt av vertikalfiske.

Här är jiggen som gäddan blev hungrig på! En 8 tums westin!


Mvh Sandberg

Inga kommentarer: