Ferms FISKE & FRITID

tisdag 17 november 2009

I söndags var vi på mellboön.

I söndags åkte jag, farsan och Frippe till Vättern för att landfiska efter lax. Vi valde efter en stunds övervägande att försöka att hitta fram till Mellboön och efter en stunds letande och en väldigt lång promenad kom vi fram.
Hade inte YR och SMHI ljugit om vinden så hade vi definitivt tagit båten. Vi kollade vädret sent på lördag kväll och sydliga vindar upp mot 9 m/s utlovades. Väl framme var vinde betydligt lägre än så, max runt 4 m/s.
Vad det verkar som enligt många bloggar var det trögt på vättern denna dag, så även för oss som kammade noll. Vi fiskade uteslutande med tub-flugor och kast-dub. Detta var min sjunde raka bomtur gällande land-fisket efter lax i Vättern. Nåt fel gör jag, vet dock inte vilket. Till nästa tur ska jag ha fixat några nya flugor, tunnar flourcarbon och mindre krokar. Nån gång måste ju bjässen hugga på.
På dessa sju turer till Granviksområdet har jag sett en fånga en fisk och hört talat med några som fått någon enstaka. Men det är väl bara att gneta på....eller så drar man till andra sidan sjön nästa gång.
MvH Sandberg


Inga kommentarer: