Ferms FISKE & FRITID

måndag 23 november 2009

Sammanfattning.

Gårdagens lilla informella fisketävling slutade oavgjort då ingen av de fiskande fick upp någon gös över 50 cm. Samtliga fick en och annan gös, min största för dagen var endast några centimeter över 40. I övrigt fick jag en gädda på några kilon som var fisketurens största om man bortser från Hammarlunds felkrokade. Micke klagade på några tappade storgösar och Fredrik hade oturen att få sina fire-ball tackel totalt avklippta av gäddor. Detta trots att Fredda körde med 0,41 flourcarbon och hade wire i tre-kroks tacklet. Trots att det regnade, blåste och att storgösarna lyste med sin frånvaro var det en rolig tur, vilket det alltid blir när man är ute med bra och roliga kompisar.

Under hemfärden uppstod det ett löj-krig mellan båtarna. Micke utgick som segrare då han i ett naffs kastade i väg ca: 5 löjor och fick in en del träffar på undertecknad. Kampen var ojämn då Micke hade 25 hp till sitt förfogade medan jag o Fredda för dagen fick nöja oss med 4 hp.

Men Fredriks nya Linder var grymt skön att fiska i från och jag hoppas självklart att det blir fler turer framöver.

Avlutningsvis verkade det som att storfiskaren Hammarlund tyckte att Vertikal-jigg var jävligt roligt och jag blir inte förvånad om han i framtiden smygköper lite utrustning.

MvH Sandberg

Inga kommentarer: