Ferms FISKE & FRITID

måndag 30 november 2009

Sammanfattning, gårdagens fiske i Villingsberg.

I går fick jag inte med mig någon fiskekamrat ut på sjön, jag hade gärna åkte till Vättern. Men för att lindra fiske-suget en aning åkte jag till Villingsberg och hade flugspöt i högsta hugg. Efter att ha läst diverse fiske-tips började jag att fiska med små naturtrogna flugor, nattsländor och en del harörenymfer m.m. Detta gav ingenting och jag kände mig faktiskt pressad, tänk om jag kommer hem utan fisk, (det har hänt) FRÅN VILLINGBERG!!!

Men efter lunch ändrade jag taktik och knöt på en stor orange zonker. Ganska omedlabart hade jag ett försiktigt hugg, dock kom fisken efter en stunds drillande undan. Jag nötte på på samma plast ett tag till och hade många kontakter, två av dem fick följa med hem.

Bågarna vägde nog inte så långt från 3 kg och det blev fina fileér av dem när jag kom hem.

Som sagt, den enda medecinen var djupgående Zonker, fiskade extremt långsamt. Under hela dagen såg jag bara att en annan fiskare fick fisk.

MvH Sandberg

Inga kommentarer: